Η ανανέωση του στόλου

Η παγκόσμια ναυτιλία βρίσκεται σε φάση έντονης ανανέωσης, με τις παραγγελίες νέων πλοίων να αυξάνονται σε όλους τους βασικούς κλάδους. Η ελληνόκτητη ναυτιλία πρωταγωνιστεί, κατέχοντας το 24% των παγκόσμιων παραγγελιών σε δεξαμενόπλοια, το 12% σε bulk carriers, το 9% σε containerships, το 6% σε LNG carriers και το 15% σε LPG carriers.

Σημαντικές παραγγελίες

Οι Έλληνες πλοιοκτήτες έχουν 162 πλοία υπό κατασκευή, δηλαδή το 12% των παγκόσμιων παραγγελιών. Στα δεξαμενόπλοια, η εικόνα είναι ακόμη πιο εντυπωσιακή, με 288 πλοία υπό παραγγελία, δηλαδή το 24% του παγκόσμιου βιβλίου.

Επενδύσεις σε LNG carriers

Στον τομέα των LNG carriers, σχεδόν τέσσερα στα δέκα πλοία του στόλου βρίσκονται υπό παραγγελία. Οι Έλληνες έχουν 51 παραγγελίες σε εξέλιξη, οι περισσότερες για μεγάλα πλοία χωρητικότητας 141k-200k CBM.

Στρατηγικές κινήσεις

Η Alpha Bulkers Shipmanagement της Αννας Αγγελικούση πρόσθεσε δύο νεότευκτα πλοία στον στόλο της, ενισχύοντας τη θέση της στην παγκόσμια αγορά ξηρού φορτίου. Ο Νίκος Τσάκος ολοκλήρωσε τα δοκιμαστικά ταχύτητας για το νεότερο απόκτημα του στόλου της Tsakos Energy Navigation, το «M/T Silia T», που συνδυάζει καινοτόμο σχεδιασμό με οικολογικές προδιαγραφές.

Στρατηγική ανάπτυξης

Η Venergy Maritime του Βύρωνα Βασιλειάδη επενδύει 300 εκατ. δολάρια σε αγορές πλοίων και ναυπηγήσεις, ενώ η Euroseas παρήγγειλε δύο σύγχρονα containerships, ενισχύοντας τη στρατηγική της για εκσυγχρονισμό του στόλου.

Συμπέρασμα

Η ναυτιλία περνά σε φάση έντονης ανανέωσης, με τις παραγγελίες να αυξάνονται και τον ελληνικό στόλο να διατηρεί πρωταγωνιστικό ρόλο.

Η ανανέωση του στόλου από Έλληνες εφοπλιστές.


Disclaimer: Οι ειδήσεις προέρχονται από τρίτους παρόχους και δεν εκφράζουν κατ’ ανάγκη τις απόψεις του Zeko.gr.