Εισαγωγή
Οι 31 εισηγμένες ναυτιλιακές εταιρείες ελληνικών συμφερόντων στη Wall Street ολοκλήρωσαν το πρώτο εξάμηνο του 2025 με συγκεντρωτικά έσοδα που ξεπέρασαν τα 4,17 δισ. δολάρια και καθαρά κέρδη άνω των 1,8 δισ. δολαρίων.
Παρά τις γεωπολιτικές εντάσεις, τη μεταβλητότητα των ναύλων και τις νέες περιβαλλοντικές απαιτήσεις, ο κλάδος παρέμεινε κερδοφόρος, επιβεβαιώνοντας τη διεθνή πρωτοκαθεδρία της ελληνικής ναυτιλίας.
Ανασκόπηση Εταιρειών
Στα LNG/LPG carriers και τα δεξαμενόπλοια καταγράφηκαν οι πιο εντυπωσιακές επιδόσεις, ενώ τα containerships κινήθηκαν πιο συγκρατημένα. Στα bulk carriers, το παραδοσιακό «χαρτί» των Ελλήνων πλοιοκτητών, κυριάρχησε στασιμότητα.

Αποτελέσματα Εταιρειών
- Star Bulk Carriers: Έσοδα 478 εκατ. δολ. (πτώση από 612 εκατ. δολ.)
- Costamare: Έσοδα 428 εκατ. δολ., κέρδη 218 εκατ. δολ.
- Danaos Corp: Έσοδα 515,4 εκατ. δολ., κέρδη 230 εκατ. δολ.
- Navios Maritime Partners: Έσοδα 631,7 εκατ. δολ., κέρδη 112 εκατ. δολ.
- Capital Clean Energy Carriers: Έσοδα 213,5 εκατ. δολ., κέρδη 62,7 εκατ. δολ.
Η εικόνα είναι μικτή για τις μικρότερες εταιρείες, με ορισμένες να εμφανίζουν ζημιές και άλλες μικρά κέρδη, προσπαθώντας να βρουν βηματισμό σε δύσκολο περιβάλλον.
Συμπέρασμα
Το πρώτο εξάμηνο του 2025 αποτυπώνει καθαρά τη δυναμική της ελληνικής ναυτιλίας στη Wall Street. Με έσοδα δισεκατομμυρίων και σημαντικά κέρδη, οι ελληνικών συμφερόντων εταιρείες συνεχίζουν να ηγούνται της διεθνούς ναυτιλιακής σκηνής, με το βλέμμα στραμμένο στις εξελίξεις του εμπορίου, των καυσίμων και της πράσινης μετάβασης.
Disclaimer: Οι ειδήσεις προέρχονται από τρίτους παρόχους και δεν εκφράζουν κατ’ ανάγκη τις απόψεις του Zeko.gr.