Εισαγωγή
Έντονος προβληματισμός επικρατεί στην Ευρώπη και το ΝΑΤΟ από τις πρόσφατες επιθέσεις με μη επανδρωμένα αεροσκάφη (drones) στο αεροδρόμιο της Κοπεγχάγης, οι οποίες αποδίδονται σε πιθανή εμπλοκή της Ρωσίας. Αυτές οι επιθέσεις ανέδειξαν τα σοβαρά τρωτά σημεία στα συστήματα ασφαλείας των ευρωπαϊκών αεροδρομίων και την έλλειψη ενός ενιαίου νομικού πλαισίου για την αντιμετώπιση τέτοιων απειλών.
Αντιμετώπιση επιθέσεων
Ο Κωνσταντίνος Διαμαντάκος, προϊστάμενος του Τμήματος Γενικής Αεροπορίας και Drones της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας, επισημαίνει ότι σε περιπτώσεις που εμφανίζεται ξαφνικά ένα σμήνος drones, η αντίδραση μπορεί να περιλαμβάνει είτε την αναστολή των πτήσεων είτε την ανακατεύθυνσή τους. Τα συστήματα anti-drone διακρίνονται σε δύο κατηγορίες: αυτά που εντοπίζουν και παρακολουθούν τα drones και αυτά που μπορούν να τα εξουδετερώσουν μέσω τεχνικών jamming, που σχετίζονται με ζητήματα εθνικής ασφαλείας.
Κατάσταση στην Ελλάδα
Στην Ελλάδα, η νομοθεσία προβλέπει γεωγραφικές ζώνες γύρω από τα αεροδρόμια, όπου η χρήση drones απαγορεύεται και επιτρέπεται μόνο με ειδική άδεια. Τα περισσότερα πολιτικά αεροδρόμια διαθέτουν συστήματα ανίχνευσης και εξουδετέρωσης drones, ενώ η κατάσταση στα μικρότερα αεροδρόμια παραμένει ασαφής, καθώς οι δυνατότητες περιορίζονται στην παρακολούθηση.
Συμπεράσματα
Η απουσία ενός υποχρεωτικού ευρωπαϊκού νομικού πλαισίου για την ασφάλεια των αεροδρομίων καθιστά την κατάσταση πιο περίπλοκη. Η πρόσβαση σε πληροφορίες σχετικά με τα συστήματα κατά των drones είναι περιορισμένη, γεγονός που καθιστά την ασφάλεια των αερομεταφορών στην Ευρώπη μια σημαντική πρόκληση.

Disclaimer: Οι ειδήσεις προέρχονται από τρίτους παρόχους και δεν εκφράζουν κατ’ ανάγκη τις απόψεις του Zeko.gr.