Η Ναυτιλία σε Μετάβαση
Η VesselsValue δημοσίευσε πρόσφατα στοιχεία για το ποιοι ελέγχουν τα μεγαλύτερα ναυτιλιακά χαρτοφυλάκια και πώς οι στόλοι προσαρμόζονται στα όλο και πιο αυστηρά περιβαλλοντικά πρότυπα.
Κορυφαίοι Παίκτες
Στην κορυφή της παγκόσμιας κατάταξης βρίσκεται η ελβετική MSC, με την πιο ακριβή και μεγαλύτερη στόλο πλοίων σε αριθμό και αξία: 707 πλοία συνολικά, εκ των οποίων 584 ενεργά και 125 υπό παραγγελία, με συνολική αξία 49,6 δισεκατομμύρια δολάρια. Η πλειονότητα αυτών είναι πλοία εμπορευματοκιβωτίων, με κυρίαρχα τα Panamax και Post-Panamax. Στο πρόγραμμα παραγγελιών της, η MSC επενδύει κυρίως σε εξαιρετικά μεγάλα πλοία (ULCVs), που αποτελούν περίπου το 59% του συνόλου.
Στη δεύτερη θέση βρίσκεται η γαλλική CMA CGM με στόλο 339 πλοίων και αξία 35,5 δισ. δολάρια, επίσης κυρίως εμπορευματοκιβωτίων, με 243 ενεργά πλοία και 95 υπό παραγγελία. Από αυτά, το 53% αφορά σε ULCVs, το 34% σε New Panamax και το υπόλοιπο 13% σε Post-Panamax.

Προσαρμογή και Καινοτομία
Η BoComm Leasing κατέχει την τρίτη θέση με στόλο αξίας 33,3 δισ. δολαρίων, αλλά είναι δεύτερη σε αριθμό πλοίων με 411 μονάδες σε όλους τους τομείς: Bulkers, Tankers, Containers, Gas, RoRo και Vehicle Carriers.
Στον τομέα των πλοίων αερίου, τα LNG πλοία κυριαρχούν με 76% του στόλου, ενώ τα νέα πλοία είναι σχεδόν πάντα έτοιμα για διπλά καύσιμα. Παρόμοια, στον τομέα των πλοίων μεταφοράς οχημάτων, η πλειονότητα των παραγγελιών αφορά πλοία διπλού καυσίμου, αντανακλώντας την αυξημένη ζήτηση από κατασκευαστές οχημάτων για καθαρότερη μεταφορά, ειδικά ηλεκτρικών οχημάτων.

Η βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης και η μείωση εκπομπών άνθρακα γίνονται προτεραιότητες. Στον τομέα Multigas, το 21% των πλοίων κατατάσσεται στην υψηλότερη ενεργειακή κατηγορία Α, ενώ στα πλοία εμπορευματοκιβωτίων το 67% ανήκει στις κατηγορίες Α–C, σύμφωνα με τους δείκτες του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO).

Τα στοιχεία δείχνουν μια βιομηχανία σε μετάβαση: παρόλο που η αγορά παραμένει συγκεντρωμένη σε λίγους μεγάλους παίκτες, η ταχεία υιοθέτηση τεχνολογίας διπλού καυσίμου και η βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης υπογραμμίζουν τη δέσμευση της ναυτιλίας στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος. Η πρόκληση παραμένει στην ισορροπία μεταξύ επιχειρησιακής αποδοτικότητας και περιβαλλοντικής ευθύνης, καθώς οι κανονισμοί γίνονται όλο και αυστηρότεροι.
Image Gallery
Disclaimer: Οι ειδήσεις προέρχονται από τρίτους παρόχους και δεν εκφράζουν κατ’ ανάγκη τις απόψεις του Zeko.gr.