Κοντά στην οριστικοποίηση μιας συμφωνίας με την Κίνα βρίσκεται η Boeing για την πώληση έως και 500 αεροσκαφών, σύμφωνα με άτομα που είναι εξοικειωμένα με το θέμα, μια συναλλαγή που θα τερμάτιζε την περίοδο ξηρασίας στις πωλήσεις που ξεκίνησε με την τελευταία επίσκεψη του Ντόναλντ Τραμπ το 2017.
Οι δύο πλευρές εξακολουθούν να διαπραγματεύονται τους όρους της πολύπλοκης πώλησης αεροσκαφών, συμπεριλαμβανομένων των τύπων και του όγκου των μοντέλων τζετ και των χρονοδιαγραμμάτων παράδοσης, σύμφωνα με ένα από τα άτομα, το οποίο ζήτησε να μην κατονομαστεί καθώς συζητά εμπιστευτικά θέματα, όπως μεταδίδει το Bloomberg.
Η μεγαλοπρεπής πώληση στην Κίνα, που προετοιμάζεται εδώ και χρόνια, εξαρτάται από την εκτόνωση των εμπορικών εχθροπραξιών μεταξύ των δύο χωρών, οι οποίες χρονολογούνται από την πρώτη θητεία του Τραμπ, και θα μπορούσε ακόμα να ακυρωθεί, ανέφεραν.
Τα ωφέλη για Τραμπ και Σι
Η παραγγελία της Boeing αναμένεται να αποτελέσει το επίκεντρο μιας εμπορικής συμφωνίας που θα ωφελήσει τόσο τον Τραμπ όσο και τον πρόεδρο της Κίνας Σι Τζινπίνγκ, ως αποκορύφωμα μακροχρόνιων και ενίοτε αμφιλεγόμενων διαπραγματεύσεων. Οι ηγέτες των δύο χωρών ήταν κοντά σε μια παρόμοια ανακοίνωση το 2023, αλλά ο τότε πρόεδρος Τζο Μπάιντεν και ο Σι έφυγαν από τη σύνοδο κορυφής στο Σαν Φρανσίσκο χωρίς να ολοκληρώσουν την πώληση των αεροσκαφών.
Το θέμα περιπλέκεται για την Boeing λόγω του κενού ηγεσίας στην Κίνα. Ο Alvin Liu, ανώτατος εκτελεστικός της εταιρείας στην Κίνα, αποχώρησε από την εταιρεία. Η Carol Shen ορίστηκε προσωρινή πρόεδρος της Boeing China, σύμφωνα με άτομα που είναι εξοικειωμένα με το θέμα.
Η Boeing αρνήθηκε να σχολιάσει οποιαδήποτε πιθανή συμφωνία ή αλλαγές στη διοίκηση.
Οι μετοχές της αμερικανικής αεροπορικής εταιρείας σημείωσαν άνοδο κάτω του 1% στη Νέα Υόρκη την Πέμπτη, μετά την αναφορά του Bloomberg. Η μετοχή είχε σημειώσει άνοδο 27% φέτος, εν μέσω μιας αναστροφής υπό την ηγεσία του Διευθύνοντος Συμβούλου Kelly Ortberg.
Οι παραγγελίες αεροσκαφών για την Boeing έχουν διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην αμερικανική διπλωματία από την επιστροφή του Τραμπ στον Λευκό Οίκο τον Ιανουάριο, με χώρες να προωθούν νέες, προσωρινές και υπάρχουσες συμφωνίες για αεροσκάφη, τα οποία είναι τόσο ακριβά όσο οι ουρανοξύστες, προκειμένου να μειώσουν τις εμπορικές ανισορροπίες με τις ΗΠΑ.
Οι ΗΠΑ και η Κίνα έχουν συμμετάσχει σε αρκετούς γύρους συνομιλιών από τότε που μείωσαν τους δασμούς που είχαν φτάσει έως και το 145%, αλλά δεν έχουν καταλήξει ακόμη σε τελική εμπορική συμφωνία. Νωρίτερα το καλοκαίρι, ο Σι, σε τηλεφωνική συνομιλία, προσκάλεσε τον Τραμπ στην Κίνα σε ημερομηνία που δεν έχει καθοριστεί. Μια ευκαιρία για να συναντηθούν οι δύο ηγέτες είναι στα τέλη Οκτωβρίου, πριν από τη σύνοδο κορυφής της Οικονομικής Συνεργασίας Ασίας-Ειρηνικού στη Νότια Κορέα.
Για την Κίνα, η συμφωνία θα εξασφάλιζε θέσεις παράδοσης αεροσκαφών που είναι δύσκολο να βρεθούν τόσο στη Boeing όσο και στην Airbus, οι οποίες έχουν εξαντληθεί σε μεγάλο βαθμό μέχρι τη δεκαετία του 2030. Η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά αεροπορικών μεταφορών στον κόσμο αναμένεται να υπερδιπλασιάσει τον εμπορικό της στόλο σε 9.755 αεροσκάφη τα επόμενα 20 χρόνια, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Boeing, πολύ περισσότερα από όσα θα μπορούσε να κατασκευάσει η κινεζική αεροπορική εταιρεία Comac.
Η κορυφαία υπηρεσία οικονομικού σχεδιασμού της χώρας, η Εθνική Επιτροπή Ανάπτυξης και Μεταρρυθμίσεων, ζήτησε πρόσφατα από τις κινεζικές αεροπορικές εταιρείες να υποβάλουν τις προτάσεις τους σχετικά με τον αριθμό των αεροσκαφών που επιθυμούν, ανέφερε ένα από τα άτομα. Οι συνομιλίες επικεντρώθηκαν στη σειρά αεροσκαφών 737 Max, το δημοφιλές μονοδιάδρομο αεροσκάφος της Boeing, σε ένδειξη ότι το Πεκίνο προετοιμάζει το έδαφος για μια μεγάλη παραγγελία.
Η τελευταία συμφωνία της Boeing με την Κίνα ανακοινώθηκε τον Νοέμβριο του 2017, κατά τη διάρκεια της πρώτης επίσημης επίσκεψης του Τραμπ στην Κίνα. Η συμφωνία αφορούσε παραγγελίες και δεσμεύσεις για 300 μονοδιάδρομα και διπλοδιάδρομα αεροσκάφη, αξίας 37 δισ. δολαρίων εκείνη την εποχή.
Την επόμενη χρονιά, οι παραδόσεις της Boeing στην Κίνα έφτασαν στο αποκορύφωμά τους, όταν το ένα τέταρτο των αεροσκαφών της κατέληξε στην ηπειρωτική χώρα. Η Airbus κυριαρχεί στις πωλήσεις και τις παραδόσεις προς την Κίνα από το 2019, όταν οι ρυθμιστικές αρχές της χώρας ήταν οι πρώτες που απαγόρευσαν τις πτήσεις του 737 Max μετά από δύο θανατηφόρα ατυχήματα.
Σύμφωνα με την ιστοσελίδα της εταιρείας, η Boeing έχει σημειώσει μόνο 30 παραγγελίες από κινεζικές αεροπορικές εταιρείες και εταιρείες leasing από τις αρχές του 2019. Σε συνέντευξή του στο Bloomberg τον Ιανουάριο, ο διευθύνων σύμβουλος Ortberg ήταν αισιόδοξος ότι τα χρόνια διαπραγματεύσεων με το Πεκίνο θα αποδώσουν τελικά καρπούς.
Disclaimer: Οι ειδήσεις προέρχονται από τρίτους παρόχους και δεν εκφράζουν κατ’ ανάγκη τις απόψεις του Zeko.gr.