Αύξηση των εισαγωγών ρούχων από την Κίνα
Οι αριθμοί είναι εντυπωσιακοί και αυξάνονται κάθε χρόνο: οι Ευρωπαίοι καταναλωτές αγόρασαν πέρυσι 4,6 δισεκατομμύρια πακέτα ηλεκτρονικού εμπορίου από εταιρείες εκτός ΕΕ, κυρίως από την Κίνα. Μεγάλο μέρος αυτών των πακέτων περιείχε είδη ένδυσης, υπόδησης και αξεσουάρ.
Αίτημα για ρύθμιση
Η «αιμορραγία» εσόδων για την ευρωπαϊκή βιομηχανία επιδεινώνεται. Οι ευρωπαϊκές επιχειρήσεις κλωστοϋφαντουργίας αποφάσισαν να αυξήσουν την πίεση στις Βρυξέλλες ώστε τα πακέτα από τις κινεζικές πλατφόρμες να σταματήσουν να πλημμυρίζουν την ευρωπαϊκή αγορά, κυρίως μετά το «κλείσιμο» της αγοράς των ΗΠΑ λόγω της επιβολής των αμερικανικών δασμών.
Κοινή διακήρυξη
Σε κοινή διακήρυξη που εξέδωσαν στη διάρκεια της διεθνούς έκθεσης μόδας Première Vision του Παρισιού, πάνω από 20 ενώσεις επιχειρήσεων κλωστοϋφαντουργίας από όλη την Ευρώπη ζητούν από τις ευρωπαϊκές αρχές:
- να επιβληθεί φορολογία στα μικρά πακέτα και να καταργηθεί η εξαίρεση δασμών για τα πακέτα αξίας κάτω των 150 ευρώ
- να επιβληθεί ΦΠΑ στα προϊόντα που πωλούνται μέσω των πλατφόρμων
- να ενισχυθούν οι έλεγχοι και οι κυρώσεις, ιδίως μέσω των νέων κανόνων (DSA και DMA)
- να διασφαλιστεί ότι οι παραβάσεις αντιμετωπίζονται με αποτελεσματικές κυρώσεις
- να αναγκαστούν οι κινεζικές πλατφόρμες να ορίσουν νόμιμα εξουσιοδοτημένους εκπροσώπους.

Κάλεσμα για επείγοντα μέτρα
Εκτός από την κοινή διακήρυξη, οι 22 ευρωπαϊκές ενώσεις απέστειλαν επιστολή στην πρόεδρο της Ε. Επιτροπής, Ούρσουλα φον ντερ Λάιν, απαιτώντας άμεσα μέτρα. «Τώρα είναι η ώρα για δράση. Όλα τα προϊόντα που πωλούνται στην Ευρώπη πρέπει να τηρούν τα ίδια υψηλά πρότυπα ασφάλειας, βιωσιμότητας και δικαιοσύνης» αναφέρει η επιστολή.
Συμπέρασμα
Η ευρωπαϊκή βιομηχανία απορρίπτει την πρόταση της Κομισιόν να επιβληθεί ενιαίο τέλος 2 ευρώ σε όλα τα πακέτα ηλεκτρονικού εμπορίου που εισάγονται στην ΕΕ, πρόταση που βρίσκεται προς το παρόν υπό συζήτηση.
Disclaimer: Οι ειδήσεις προέρχονται από τρίτους παρόχους και δεν εκφράζουν κατ’ ανάγκη τις απόψεις του Zeko.gr.