Αποκατάσταση κυκλοφορίας τρένων
Η κυκλοφορία των σιδηροδρομικών συρμών προς το Μάτσου Πίτσου αποκαταστάθηκε την Τετάρτη, έπειτα από πολυήμερο αποκλεισμό των σιδηροτροχιών από διαδηλωτές που διαμαρτύρονται για τη διαχείριση της τουριστικής μεταφοράς. Οι τοπικές κοινότητες απαιτούν την αλλαγή της εταιρείας λεωφορείων, διεκδικώντας μεγαλύτερη συμμετοχή στα έσοδα από τον τουρισμό.
Αιτίες του αποκλεισμού
Η πρόσβαση στο Μάτσου Πίτσου, έναν από τους σημαντικότερους αρχαιολογικούς χώρους του κόσμου, διακόπηκε για δύο ημέρες λόγω κινητοποιήσεων κατοίκων που απέκλεισαν τη σιδηροδρομική γραμμή. Οι διαδηλωτές ζητούν την αντικατάσταση της εταιρείας λεωφορείων που μεταφέρει τουρίστες από τον σιδηροδρομικό σταθμό στην ακρόπολη των Ίνκα, υποστηρίζοντας ότι η σύμβασή της έχει λήξει και πρέπει να ανατεθεί σε τοπικές κοινότητες.
Αντίκτυποι στους τουρίστες
Περίπου 2.300 τουρίστες απομακρύνθηκαν από την περιοχή, ενώ καταγράφηκαν συγκρούσεις με την αστυνομία, που οδήγησαν στον τραυματισμό 14 αστυνομικών. Η εταιρεία PerúRail ανακοίνωσε την επανέναρξη των δρομολογίων, ενώ οι διαδηλωτές δήλωσαν προσωρινή αναστολή των κινητοποιήσεων έως το Σάββατο, προκειμένου να ξεκινήσει διάλογος με τη μεσολάβηση του συνηγόρου του λαού.

Ιστορικό του Μάτσου Πίτσου
Το Μάτσου Πίτσου, Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO από το 1983, δέχεται καθημερινά χιλιάδες επισκέπτες από όλο τον κόσμο. Η ακρόπολη, σε υψόμετρο 2.438 μέτρων, ανεγέρθηκε τον 15ο αιώνα κατά διαταγή του αυτοκράτορα των Ίνκα, του Πατσακουτίκ (1438-1470). Ανακαλύφθηκε ξανά το 1911 από αμερικανό εξερευνητή.
Disclaimer: Οι ειδήσεις προέρχονται από τρίτους παρόχους και δεν εκφράζουν κατ’ ανάγκη τις απόψεις του Zeko.gr.