Εισαγωγή
Από τις 2 Φεβρουαρίου 2026, η υποχρεωτική χρήση ηλεκτρονικής τιμολόγησης για συναλλαγές μεταξύ επιχειρήσεων (Β2Β) θα τεθεί σε εφαρμογή στην Ελλάδα. Η νέα ρύθμιση αποσκοπεί στην ψηφιοποίηση της οικονομίας και παρέχει ισχυρά κίνητρα για την πρόωρη ένταξη των επιχειρήσεων στο νέο σύστημα.
Ρυθμίσεις και Υποχρεώσεις
Οι σχετικές ρυθμίσεις θεσπίζονται με αποφάσεις του Υφυπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Γιώργου Κώτσηρα, και του Διοικητή της ΑΑΔΕ, Γιώργου Πιτσιλή. Η υποχρέωση αφορά στην έκδοση ηλεκτρονικών τιμολογίων για κάθε πώληση αγαθών και παροχή υπηρεσιών μεταξύ επιχειρήσεων στην Ελλάδα, καθώς και προς επιχειρήσεις τρίτων χωρών.
Προθεσμίες Υλοποίησης
Η εφαρμογή της ηλεκτρονικής τιμολόγησης θα γίνει σε δύο περιόδους:
- Α’ Περίοδος – Μεγάλες Επιχειρήσεις:
- 2/2/2026: Έναρξη υποχρεωτικής εφαρμογής
- 2/2 – 31/3/2026: Χρονικό διάστημα σταδιακής εφαρμογής.
- Β’ Περίοδος – Λοιπές Επιχειρήσεις:
- 1/10: Έναρξη υποχρεωτικής εφαρμογής
- 1/10 – 31/12: Χρονικό διάστημα σταδιακής προσαρμογής.
Κίνητρα Πρόωρης Ένταξης
Οι επιχειρήσεις που θα εφαρμόσουν την ηλεκτρονική τιμολόγηση νωρίτερα από την προθεσμία θα απολαμβάνουν:
- Πλήρη και προσαυξημένη κατά 100% απόσβεση δαπανών για τεχνικό εξοπλισμό και λογισμικό.
- 100% προσαύξηση δαπανών για παραγωγή και ηλεκτρονική αρχειοθέτηση ηλεκτρονικών τιμολογίων.
Οφέλη της Ηλεκτρονικής Τιμολόγησης
Η εισαγωγή της ηλεκτρονικής τιμολόγησης αναμένεται να προσφέρει σημαντικά οφέλη, όπως:
- Μείωση της απώλειας ΦΠΑ και περιορισμός της έκδοσης εικονικών φορολογικών στοιχείων.
- Διευκόλυνση των επιχειρήσεων κατά την εκπλήρωση των δηλωτικών τους υποχρεώσεων.
- Ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και μείωση του διαχειριστικού κόστους.

Για περισσότερες πληροφορίες, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται στην Εξυπηρέτηση Φορολογουμένων της ΑΑΔΕ, my1521.
Disclaimer: Οι ειδήσεις προέρχονται από τρίτους παρόχους και δεν εκφράζουν κατ’ ανάγκη τις απόψεις του Zeko.gr.