Εγνατία Οδός: Παραχώρηση και αναβαθμίσεις

Η παραχώρηση της Εγνατίας Οδού στην κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Egis αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2025. Στο μεσοδιάστημα, η ανάδοχος εταιρεία καλείται να αναβαθμίσει τις σήραγγες του αυτοκινητόδρομου, ώστε να καταστεί εφικτή η διέλευση οχημάτων που μεταφέρουν επικίνδυνα φορτία.

Εγνατία Οδός
Η Εγνατία Οδός, ένα από τα μεγαλύτερα έργα υποδομής στην Ελλάδα.

Σύμφωνα με στελέχη του υπουργείου, για την υλοποίηση των έργων θα απαιτηθούν κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, που ενδέχεται να περιλαμβάνουν κλείσιμο ρευμάτων για εβδομάδες. Στόχος είναι οι παρεμβάσεις να ολοκληρωθούν εντός χρονοδιαγράμματος, ώστε η παραχώρηση να κλείσει οριστικά έως το τέλος του 2025.

Το κόστος των εργασιών δεν έχει ακόμη προσδιοριστεί, ωστόσο πληροφορίες αναφέρουν ότι θα αφαιρεθεί από το τίμημα της εξαγοράς, το οποίο για την 35ετή παραχώρηση ανέρχεται σε περίπου 1,5 δισ. ευρώ.

Η Εγνατία Οδός, μήκους περίπου 670 χιλιομέτρων από την Ηγουμενίτσα έως τους Κήπους του Έβρου, αποτελεί το μεγαλύτερο έργο υποδομής της χώρας. Συνδέει 8 μεγάλες πόλεις, περνά από 3 αεροδρόμια και 3 λιμάνια, ενώ περιλαμβάνει περίπου 70 σήραγγες και πάνω από 1.650 γέφυρες.

Η κατασκευή της ξεκίνησε το 1994, με συνολικό κόστος που εκτιμάται στα 6 – 7 δισ. ευρώ, συγχρηματοδοτούμενο από το ελληνικό Δημόσιο και τα διαρθρωτικά ταμεία της Ε.Ε.


Πηγές: ERTNews Capital.gr

Disclaimer: Οι ειδήσεις προέρχονται από τρίτους παρόχους και δεν εκφράζουν κατ’ ανάγκη τις απόψεις του Zeko.gr.