Εισαγωγή
Πιο ασφαλείς καθίστανται οι μετακινήσεις στο τμήμα Κολυμπάρι-Χανιά του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) καθώς προχωρούν με ταχείς ρυθμούς οι παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, με βάση το μοντέλο που ακολουθήθηκε στην παλαιά εθνική οδό Πάτρας-Πύργου αλλά και την διεθνή εμπειρία.
Στόχοι Παρεμβάσεων
Στόχος των παρεμβάσεων είναι να περιοριστούν τα τροχαία ατυχήματα στα αυξημένης επικινδυνότητας τμήματα του υπάρχοντος δρόμου συνολικού μήκους 300 χιλιομέτρων, με έμφαση στα 145 χιλιόμετρα από την Κίσσαμο Χανίων μέχρι το Ηράκλειο (Λινοπεράματα), και να διατηρηθεί το επίπεδο λειτουργικότητας του δρόμου, μέχρις ότου ολοκληρωθούν τα έργα κατασκευής του νέου, υπερσύγχρονου αυτοκινητόδρομου ΒΟΑΚ, ο οποίος έχει τεθεί πλέον σε τροχιά υλοποίησης.
Βασικές Παρεμβάσεις
Οι βασικές παρεμβάσεις περιλαμβάνουν:
- Διαχωριστικά «κολωνάκια» για την κυκλοφορία.
- Διαμόρφωση τριών λωρίδων κυκλοφορίας με ενδιάμεση λωρίδα ασφαλούς προσπέρασης.
- Τοποθέτηση φωτισμού και νέων στηθαίων ασφαλείας.
- Αναδιαμόρφωση καινούργιων κόμβων και εισόδων – εξόδων.
- Προβλέψεις εσοχών έκτακτης ανάγκης.
- Καθαρισμός της παράπλευρης βλάστησης για τη διασφάλιση της ορατότητας.
Αποτελέσματα και Επέκταση
Αντίστοιχες παρεμβάσεις υλοποιήθηκαν τον Δεκέμβριο του 2023 στην παλαιά εθνική οδό Πάτρα -Πύργος, με αποτέλεσμα τη δραστική μείωση των θανάτων σε ποσοστό 90% σε ετήσια βάση. Η εφαρμογή των μέτρων συνοδεύτηκε από αυστηρή αστυνόμευση.
Η εφαρμογή των μέτρων επιδιώκει την ασφαλή διέλευση στους κόμβους και την ικανοποιητική κυκλοφοριακή ροή κατά τη διάρκεια των κατασκευών του νέου αυτοκινητοδρόμου.
Συμπέρασμα
Η πρόοδος των έργων στον νέο ΒΟΑΚ είναι σε εξέλιξη, με εργολαβίες που καλύπτουν τμήματα από τη Χερσόνησο μέχρι τον Άγιο Νικόλαο.

Disclaimer: Οι ειδήσεις προέρχονται από τρίτους παρόχους και δεν εκφράζουν κατ’ ανάγκη τις απόψεις του Zeko.gr.