Με ισχυρές επιδόσεις και γερή κεφαλαιακή βάση, η διοίκηση της εταιρείας «Το Μάννα – Ν. Τσατσαρωνάκης» υπό την Πρόεδρο και διευθύνουσα σύμβουλο κα Ελένη Τσατσαρωνάκη έχει θέσει για φέτος στόχο την περαιτέρω αύξηση του κύκλου εργασιών, τη διεύρυνση της γκάμας προϊόντων και την αξιοποίηση των νέων παραγωγικών υποδομών στην Αθήνα, με έμφαση στις εξαγωγές. Εξάλλου η κρητική εταιρεία κατέγραψε και το 2024, όπως δείχνουν οι οικονομικές καταστάσεις που μόλις δημοσιοποίησε, σταθερά ανοδική πορεία, συνεχίζοντας να ενισχύει τη θέση της στην αγορά παραδοσιακών αρτοσκευασμάτων, αλλά και να χαράσσει δρόμο στη νέα κατηγορία του snacking.
Σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις της χρήσης, ο κύκλος εργασιών ανήλθε στα 13,49 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 5% σε σχέση με τα 12,83 εκατ. ευρώ του 2023. Τα κέρδη προ φόρων αυξήθηκαν στα 2,84 εκατ. ευρώ από 2,01 εκατ. ευρώ ένα χρόνο πριν, εν μέρει λόγω του εκτάκτου κέρδους ύψους 923,6 χιλ. ευρώ από εκποίηση ακινήτου. Τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε 2,20 εκατ. ευρώ, από 1,57 εκατ. ευρώ το 2023, επιβεβαιώνοντας τη δυναμική και την υγιή κεφαλαιακή διάρθρωση της εταιρείας.
Παρά την αύξηση της κερδοφορίας, ο δείκτης EBITDA υποχώρησε στα 2,39 εκατ. ευρώ από 2,66 εκατ. ευρώ, με το περιθώριο EBITDA να διαμορφώνεται στο 17,7% από 20,77%, εξέλιξη που αποδίδεται κυρίως στην άνοδο του μισθολογικού κόστους.

Στροφή στο snacking
Πέρα από τα σταθερά μεγέθη, το 2024 επιβεβαίωσε τη σημασία της στροφής της εταιρείας προς τη νέα, ανερχόμενη κατηγορία των υγιεινών σνακ. Το προϊόν «Δαγκωτό», που λανσαρίστηκε το 2023, γνώρισε εντυπωσιακή αποδοχή, φτάνοντας να αντιπροσωπεύει ήδη 10% – 11% του συνολικού τζίρου.
Η κίνηση αυτή, όπως έχει εξηγήσει η διοίκηση, αποτέλεσε απάντηση στις νέες καταναλωτικές τάσεις, ειδικά στις νεότερες ηλικίες, που αναζητούν προϊόντα με πιο σύγχρονη εικόνα αλλά και γεύσεις που παραμένουν πιστές στη μεσογειακή διατροφική κουλτούρα. Ήδη μέσα στους πρώτους μήνες του 2025 οι πωλήσεις της σειράς καταγράφουν αύξηση με διψήφιο ρυθμό, ενώ στα σχέδια βρίσκεται και η επέκταση της γκάμας με νέες γεύσεις και μεγέθη, ώστε να ενισχυθεί η παρουσία της στην κατηγορία snacking.
Η επένδυση στις Αχαρνές και το βλέμμα στις εξαγωγές
Στρατηγικό στοίχημα για την εταιρεία αποτελεί η αξιοποίηση του πρώην εργοστασίου Nutriart (Κατσέλης) στις Αχαρνές, έκτασης 23.000 τ.μ. Η επένδυση, ύψους 3,2 εκατ. ευρώ (με δυνατότητα αύξησης έως και τα 4,5 εκατ. ευρώ), θα επιτρέψει την αναβάθμιση των παραγωγικών υποδομών και τον εκσυγχρονισμό της λειτουργίας της εταιρείας.
Ήδη η μεταφορά των logistics και των γραφείων στον νέο χώρο έχει ολοκληρωθεί, ενώ η έναρξη της παραγωγής στο εργοστάσιο αναμένεται το προσεχές διάστημα. Η αναβάθμιση αυτή θα δώσει ώθηση στην παραγωγική δυναμικότητα και θα επιτρέψει την κάλυψη της αυξανόμενης ζήτησης τόσο στην ελληνική αγορά όσο και στις διεθνείς.
Ήδη, η εταιρεία προετοιμάζει την ενίσχυση της εξαγωγικής της παρουσίας σε αγορές με έντονο ελληνικό στοιχείο, όπως οι ΗΠΑ, ο Καναδάς και η Αυστραλία, με στόχο τα προϊόντα της να βρουν ακόμη μεγαλύτερη διείσδυση σε διεθνές επίπεδο.
Disclaimer: Οι ειδήσεις προέρχονται από τρίτους παρόχους και δεν εκφράζουν κατ’ ανάγκη τις απόψεις του Zeko.gr.