Η ανάγκη για ρεαλιστικό κανονιστικό πλαίσιο
Σαφές μήνυμα προς τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα και τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ) έστειλαν δύο κορυφαίες Ελληνίδες της ναυτιλίας, η Ιωάννα Προκοπίου και η Χάρις Πλακαντωνάκη, στο 15ο Annual Capital Link International Shipping Forum στην Αθήνα. Έθεσαν στο επίκεντρο την ανάγκη για ρεαλιστικό και σταθερό κανονιστικό πλαίσιο, που θα δίνει στους πλοιοκτήτες τη δυνατότητα να επενδύσουν σε τεχνολογίες μηδενικών εκπομπών χωρίς να απειλείται η ανταγωνιστικότητα και η βιωσιμότητα του κλάδου.
Πράσινη μετάβαση και προκλήσεις
Η πράσινη μετάβαση δεν μπορεί να στηριχθεί σε ευχολόγια ούτε σε εφήμερους κανονισμούς, αλλά απαιτεί ουσιαστικά κίνητρα, διεθνή συνεργασία και δίκαιη χρηματοδότηση. Όπως υπογράμμισαν, η ναυτιλία έχει τη δυνατότητα να μειώσει άμεσα τις εκπομπές της με τις υπάρχουσες τεχνολογίες, όμως η μετάβαση σε καύσιμα νέας γενιάς παραμένει αβέβαιη λόγω του υψηλού κόστους και της έλλειψης υποδομών.

Δηλώσεις και προτάσεις
«Δεν μπορούμε να μιλάμε για απανθρακοποίηση το 2028, ενώ λύσεις υπάρχουν σήμερα», τόνισε η Ιωάννα Προκοπίου. Η Χάρις Πλακαντωνάκη προειδοποίησε ότι «χωρίς κίνητρα, οι πράσινες επενδύσεις στη ναυτιλία δεν έχουν επιχειρηματικό νόημα». Οι δύο γυναίκες τόνισαν ότι χωρίς σταθερό πλαίσιο, οι μικρές εταιρείες θα βγουν εκτός.
Συμπεράσματα
Η πράσινη μετάβαση στη ναυτιλία απαιτεί συνεργασία μεταξύ κυβερνήσεων, χρηματοπιστωτικών θεσμών και ναυτιλιακών εταιρειών. «Η μετάβαση πρέπει να είναι δίκαιη και ισορροπημένη», κατέληξε η Ιωάννα Προκοπίου.
Disclaimer: Οι ειδήσεις προέρχονται από τρίτους παρόχους και δεν εκφράζουν κατ’ ανάγκη τις απόψεις του Zeko.gr.