Η σήραγγα Fehmarnbelt
Η σήραγγα Fehmarnbelt, μήκους 18 χιλιομέτρων και κόστους 7,4 δισ. ευρώ, θα συνδέσει τη Δανία με τη Γερμανία, δημιουργώντας έναν νέο, ταχύτερο «διάδρομο» μετακίνησης και μεταφοράς ανθρώπων και αγαθών.

Σε αντίθεση με τη Σήραγγα της Μάγχης, η Fehmarnbelt δεν θα διανοιχθεί στο έδαφος, αλλά θα κατασκευαστεί από γιγάντια προκατασκευασμένα τμήματα σκυροδέματος, τα οποία θα τοποθετούνται σε ειδική τάφρο στον πυθμένα της Βαλτικής και στη συνέχεια θα καλύπτονται με άμμο και χαλίκι.
Ήδη, τα πρώτα τμήματα μήκους 217 μέτρων και βάρους 73.000 τόνων έχουν βγει από το εργοστάσιο στο Rødbyhavn της Δανίας, σηματοδοτώντας την έναρξη μιας κατασκευής που αναμένεται να ολοκληρωθεί έως το 2030. Η σήραγγα θα διαθέτει τέσσερις λωρίδες οδικής κυκλοφορίας και δύο ηλεκτροκίνητες σιδηροδρομικές γραμμές, περνώντας κάτω από έναν από τους πιο πολυσύχναστους ναυτιλιακούς δρόμους της Ευρώπης.
«Η βύθιση κάθε τμήματος θα διαρκεί περίπου 40 ώρες και απαιτεί ακριβείς υπολογισμούς, δεν υπάρχει δεύτερη ευκαιρία», τόνισε η Ντενίζ Γιούχεμ, επικεφαλής της κρατικής εταιρείας Femern A/S, που έχει αναλάβει το έργο.
Μόλις ολοκληρωθεί, η Fehmarnbelt θα μειώσει τον χρόνο ταξιδιού μεταξύ Rødbyhavn και Puttgarden από 45 λεπτά με το φέρι, σε μόλις 10 λεπτά με το αυτοκίνητο και 7 λεπτά με το τρένο. Επιπλέον, η διαδρομή Αμβούργο - Κοπεγχάγη θα περιοριστεί από πέντε ώρες σε περίπου δυόμισι.
Οι τοπικές αρχές βλέπουν ήδη την επένδυση ως καταλύτη για την ανάπτυξη. «Η σήραγγα θα αποτελέσει σημείο καμπής για τον τουρισμό στη Δανία και στη Σκανδιναβία γενικότερα», ανέφερε ο Mads Schreiner, διευθυντής διεθνούς μάρκετινγκ της VisitDenmark.
Πέρα από την εμπορική σημασία, η Fehmarnbelt αναμένεται να δώσει νέα ώθηση σε περιφέρειες που μέχρι σήμερα βρίσκονταν στη σκιά της Κοπεγχάγης, δημιουργώντας θέσεις εργασίας και ενισχύοντας την οικονομική ζωή εκατέρωθεν της Βαλτικής.
Disclaimer: Οι ειδήσεις προέρχονται από τρίτους παρόχους και δεν εκφράζουν κατ’ ανάγκη τις απόψεις του Zeko.gr.